„Natury. Tom. 2” – druga, porywająco bombastyczna część dźwiękowych eksperymentów prowadzonych przez enigmatyczną grupę T’ien Lai, która także głęboko zagłębia się w brzmienia muzyki klubowej Afryki i Ameryki Południowej. Ich nowy materiał z pogranicza industrialnego gqomu i improwizowanego baile to mocne psychodeliczne przeżycie, które stara się ożywić muzykę cyfrową.
T’ien Lai nazwał swoją muzykę „konk” – wschodnioeuropejską tęsknotę za rytmem, transem i autentycznym poczuciem wspólnoty. Pożądane walory brzmieniowe odnajdują w muzycznych światach Angoli, Tanzanii, Brazylii, Meksyku, Portugalii i Republiki Południowej Afryki, z ich złożonymi strukturami polirytmicznymi, nieoczywistymi synkopami i lekkomyślnymi technikami samplowania. W T’ien Lai te cechy spotykają się z nieodłącznie punkową postawą członków zespołu. Pomimo elektronicznego charakteru ich muzyki, powstaje ona głównie podczas prób na żywo i improwizacji na scenie w wyniku starć wykonawczych, sprzężeń zwrotnych i wzajemnych inspiracji. Eksperymenty T’ien Lai nie skupiają się na wnikliwej analizie źródeł ich fascynacji, lecz polegają raczej na ciągłej stymulacji i doznaniach cielesnych.
T’ien Lai, to nie tylko nowe brzmienie, ale także po raz kolejny nowy skład. W tej chwili zespół tworzą założyciele grupy - bydgoszczanie Jakub Ziołek i Łukasz Jędrzejczak oraz nowy członek Qba Janicki - znany improwizator jazzowy i eksperymentalny. Nazwa grupy pochodzi od zmyślonej marki papierosów, które palił główny bohater powieści "Człowiek z Wysokiego Zamku" Philipa K. Dicka. Z japońskiego można ją przetłumaczyć jako "niebiańska muzyka".